Syria & Syiah.

Selasa, 13 Mac 2012



Syria Oh Syria….

Save Syria and le’t pray for them..

Kelibat bayangan roh perjuangan anak-anak dan rakyat Syria Asunni di Homs dan merata bumi Syria. Sedia menagis memejamkan mata ku pohon doa pada Mu Yang Esa.

Anak-anak kecil yang tidak berdosa, pemuda-pemuda penggoncang dunia, pemudi-pemudi sayap kiri perjuangan yang tanpa henti menobat perjuangan mempertahankan bumi tercinta demi Islam.

Tidak takut, tidak gentar , tiada bermakna hidup hanya bergelar syahid yang dijanji syurga. Jangan usir jangan gentar kami tetap mara melawan musuh yang tidak tahu makna dosa. Sedih tidak terhingga mengenang nasib bumi Islam Syria. Andai pintu kota syahid dibuka medan tempur satu dunia Islam siap sedia.

Besar hikmahnya terjadinya revolusi di bumi Syria yang selama ini kita dikaburi oleh satu fahaman keagaman yang menyebabakan kebanyakan ummat Islam merata dunia menganggap fahaman agama Syiah itu satu fahaman agama yang ianya daripada agama Islam.

Hakikatnya kita perlu tahu bahawasanya selain daripada fahaman yang tidak mentauhidkan Allah S.W.T. adalah terkeluar daripada agama Islam. Seperti mana yang kita ketahui bahawasanya Agama syiah ini satu fahaman keagaamaan yang terkeluar jauah menyimpang daripada agama Islam.

Melihat kepada apa yang terjadi di bumi Syria (SHAM) hari ini telah diperintah oleh satu fahaman agama syiah yang sangat teruk dan sangat zalim dalam pemerintahannya.

Baru-baru ini kita dikejutkan lagi dengan kebocoran dari satu dokumen mengenai kejahatan yang telah dilakukan dan perancangan akan dilaksanakan oleh pemimpin tertinggi di bumi Syria iaitu rejim Bashar Al-Assad dan kaum keranbatnya yang berfahaman agama syiah.link

Jika kita buat kajian mengenai beberpa buah Negara yang berada di timur tengah dan bumi yang kebanyakan hari ini berlakunya revolusi, Mesir contohnya yang hanya bebarapa hari sahaja telah Berjaya menumbangkan pemerintahan yang zalim. Di bumi Tunisia, Yaman, Libia dan Negara –Negara yang lain di timur tengah. Kajatuhan pemerintah yang diktator di bumi meraka itu, Berjaya yang mana kebangkitan seluruh umat Islam tidak dicampur tangan oleh fahaman agama Syiah.

Beralainan dengan bumi Syria yang diperintah oleh Syiah yang rupa-rupanya mereka ini mempunya hubungan kuat dengan musuh-musuh Islam yang lain dan mereka ini salaing mempertahankan agama mereka. Negara Iran Yang Pemeimpinnya juga telah membantu rejim Basyar Al-Assad dalam mengekalkan pemerintahan Syria mereka yang zalim itu. Tidak terlepas juga bantuan yang diberikan oleh Hizzbullah dari Lubnan yang juga berfahama agama syiah sama dengan mereka telah memberikan bantuan dalam mengekalakan pemerintahan agama syiah dapat diteruskan.

Seorang anggota Jawatankuasa Majlis Kebangsaan Syria, Samir Nasyar mendedahkan bahawa Basyar Al-Asad dan militianya merancang mencetuskan perang saudara di Syria dan memecahkan negara itu. Nasyar berkata, politik yang dilakukan rejim Syria hari ini (iaitu pembunuhan rakyat awam) akan menyebabkan rakyat Syria terpaksa memikul senjata bagi mempertahankan diri. Beliau menyeru pihak antarabangsa masuk campur bagi menggagalkan perancangan Basyar.

Kata beliau, "Pada waktu akan datang, Syria baru akan membentuk negara yang banyak sedangkan revolusi Syria amat jelas iaitu revolusi yang aman akan tetapi rejim Basyar memaksa rakyat bagi mengangkat senjata."

Lihatlah betapa sadisnya gambar ini. Inilah di antara kezaliman dan betapa binatangnya rejim Bashar membunuh orang Islam Sunni di Syria.















Menurut sumber, gambar ini menunjukkan sebuah keluarga yang dibunuh dengan kejam oleh rejim. Pada mulanya, anak kecil tersebut disembelih dan dibunuh dihadapan kedua ibu bapanya. Kemudian ibunya dirogol oleh rejim dan dibunuh dengan kejam sekali.


Banyak lagi gambar-gambar yang begitu teuk akibat kekejaman yang dilakukan oleh pemerintah yang zalaim rejim Bashar Al-Assad Syria.

Penyembelihan terbaru di Bab Siba' bertarikh 11 Mac 2012: Mayat kanak-kanak dan wanita memenuhi hospital awam.
Sebuah pertubuhan pembangkang Syria mendakwa angka kematian rakyat Syria hingga kini melebihi 15,000 orang sejak tercetus revolusi setahun yang lalu.

Banyak maklumat lagi boleh diperolehi daripada facabook Rakyat Malaysia Bersama Revolusi Syria.




Ulama’ - ulama’ dan para cendiakawan banyak menulis tentang bahayanya fahaman agama syiah ini menyeleweng daripada agama Islam dan yang menyebabkan berlakunya kezaliman yang dasyat dengan menindas sesiapa sahaja yang tidak sealiaran agama dengan mereka.

Syeikh Said Hawwa, tokoh gerakan Islam terkemuka pernah mendedahkan dalam risalah beliau bagaimana pengkhianatan pengasas Revolusi Syiah Iran, Khomeini terhadap Islam. Beliau mededahkan:

"Dalam kitab Kasyful Asrar karangan Khomeini ditulis bagaimana Khomeini menyatakan bahawa di sisi Syiah terdapat Al-Quran atau Mashaf selain "Mashaf Resm Uthmani" yang dipanggil "Mashaf Fatimah". Mengikut Khomeini, selepas kewafatan Rasulullah s.a.w Jibril masih menurunkan wahyu kepada Fatimah, puteri Baginda s.a.w dalam tempoh 75 hari dan Jibril menceritakan kepada Fatimah perkara-perkara yang akan berlaku di kemudian hari. Antara yang dikhabarkan oleh Jibril kepada Fatimah ialah "AKAN BERLAKU REVOLUSI DI IRAN SATU HARI NANTI".

Oleh kerana itu, Khomeini tidak pernah mengiktiraf Al-Quran Resm Uthmani yang kita baca pada hari ini kerana bagi mereka,MASHAF FATIMAH adalah lebih sempurna. Inilah antara kesesatan Khomeini yang kononnya disanjung sebagai AYATULLAH dan IMAM!
Kebanyakan Ulama’ Seluruh duni telah pun mengeluarkan Fatwa terhadap apa yang berlaku di bumi Syria ini. Wajiblah kita membantu rakyat Syria kini dalam tindasan kekejaman rejim Fahaman agama syiah.

Kini rakyat syria , mereka sudah tidak mengharapkan sesiapa melainkan bantuan daripada Allah. Saban hari anak-anak dan suami-suami mereka dibunuh dan disembelih oleh rejim Bashar tetapi masyarakat dunia diam dan bisu seribu bahasa.

Sudah tiba masanya meraka keluar berjihad mempertahankan agama dan maruah mereka. Jangan lupa mereka di dalam doa kita. Wallahul musta'an.

0 ulasan:

Catat Ulasan