Sekular, Negara-Negara Islam Milik Guru-Guru Agama.

Jumaat, 18 Jun 2010


Wawasan yang ideal dan menyanggah kekeliruan pemikiran sekular.
Satu pemikiran yang salah diterapkan dan disebarkan dalam minda masayarakat dan sering dilemparkan pelbagai tuduhan oleh pihak sekular yang menyatakan Negara-Negara Islam adalah Negara milik gugu-guru agama, milik (tokoh-tokoh agama).

Pihak sekular juga meletakkan sasaran bahawa jangan sampai Islam memiliki sesebuah Negara
Dengan terang-terangan menyatakan keislamannya, berani mengangkat tegak bendera keislamannya, menerapkan hukum-hukum islam (syariat Allah), untuk kaum muslimin(Ummat Islam) bagi tercapai sebuat Negara Islam.

Dalam menerajui satu matlamat dan satu pemikiran yang mengikut landasan islam yang sebenar. Kita mestilah berada didalam satu kumpulan atau jemaah yang benar-benar mengikut syariat dan hukum Allah. Jika ingin dibincangkan dan dibahaskan mengenai
hukum dan syariat yang sepatututnya, berlandaskan hukum Allah memerlukan satu pendetilan dan perbincangan yang khusus agar kita sama-sama mendapat kefahaman yang sebenar.

Abu hrairah, ibnu umar dan ibnu masud yang merupakan orang-orang yang paling mengetahui berkaitan dengan Al-Quran dan As-sunnah juga mewakili kumpulah masyarakat, ataupun sesuatu jemaah. Mereka ini kedudukannya setara dengan khulafah Aarasyidin , Saad bin Abi Waqqas, Khalid bin Al-Walid atau Abu Ubaidah bin Al-Jarrah. dalam pemerintahan Negara islam.

Bagi sejarah umat Islam tidak mengenal adanya pemisah antara agama, dan dunia, agama dan politik atau agama dan Negara seperti sekarang ini. Mutakhir ini banyak timbulnya pekara-pekara yang bercanggah dengan Islam, pemikiran yang diterapkan oleh pihak musuh Islam sukar untuk kita membezakannya yang mana khak dan yang batil.

Dilihat pada suasana yang berlaku di bumi tanah air, (Malaysia) isu-isu berkaitan dengan hukum hakam berkenaan kehidupan seharian, sudah tidak mampu untuk kita patuhi. Kewajipan terhadap tuntutan amalan fardu,solat, puasa, masalah gejala social, keruntuhan akhlak, pengharaman terhadap rasuah, riba dalam jual beli, haramnya perjudian dan banyak lagi, yang terang-terangan sudah tidak kita mampu untuk atasinya.

Bersama kita membuka minda kita, tentang apa yang sedang berlaku!! Kebimbangan terhadap generasi akan datang yang akan lebih teruk jika ianya tidak dibendung dari sekarang. Kerisauan juga dengan suasana yang berlaku, tidak kira di bumi Malaysia atau mana-mana sahaja, dengan penindasan terhadap orang Islam di bumi Palestin sekarang, masalah keruntuhan akhlak, ini semua kemungkinan adalah satu bala’ dari Allah, terhadap kemaksiatan dan keburukan yang telah kita lakukan, NauzubillAllahu min zalik…

Kini bebas menyatakan persoalan bagi diri kini bebas sendiri dan pemabaca sekalian, untuk kita memikirkan matlamat kita hidup, dimana kita letakkan ketaatan, kefahaman yang sohehah terhadap Islam dan yang lebih penting, kenikmatan, kehidupan yang kita kecapi selama ini adalah untuk apa??? (semata-mata untuk meraih keredoaan dari pencipta yang Agung) Allah Subha Nahuwatala...

0 ulasan:

Catat Ulasan