Jihad Cita-Cita Agung!! "Kita Mampu Mengubahnya"

Jumaat, 22 Januari 2010


Salam ketemu kembali bersama kini bebas dalam menyelusuri arus kehidupan. Semoga pengunjung-pengunjung dan pembaca blog kini bebas ini dapat manfaat daripadanya. Terfikir sejenak, apakah cara yang sepatutunya kita buat untuk membantu sahabat-sahabat seperjuangan dalam crew free our mind dalam memberikan maklumat pergerakan kumpulan atau golongan elit yang sedang memerintah dunia hari ini.

Susah jugak nak bebaskan disetiap pemikiran manusia hari ini dari dikawal oleh golongan elit (kumpulan Illuminati) dalam melaksanakan agenda jahat untuk terus menguasai dunia.
Percaya atau tidak percaya, kita semua akan terpengarauh dengan mereka, kecuali dengan kefahaman yang jelas tujuan asal kita manusia dan semua makhluk yang ada di muka bumi Allah ini diciptakan. Semestinya adalah kita ini diciptakan untuk mengabdikan diri kepada Allah yang Maha Kuasa Segala-galanya.

Keimanan yang kuat dan kefahaman yang jelas, terhadap hakikat sebanar kita diciptakan, (hamba kepada Allah) sahajalah kita akan berasa tenang dalam menyelusuri arus kehidupan. Buktinya, Sejarah dan sirah perjuanagan Banginda Nabi telah menunjukkan bahawa hakikat kita semua adalah seorang hamba.

Bagi melaksanakan dan menyahut seruan jihad, pada masa kini atau wakie’ situasi kita masa kini adalah tidak semestinya kita turun ke medan perang bagi bersama-sama berjihad menentang musuh islam. Tapi sewajarnya kita bercit-cita dan berusaha untuk mencapai gelaran shuhada’ (mati syahid di medan perang) alangkah bahagianya jika ditakdirkan kini bebas di anugerahkan As-Syahid Fisabilil Allah… Allah, terasa semangat sungguh nak berjihad menentang musuh di medan perang!! Takbir!! Takbir!! Takbir!!

Kini bebas, diberikan kesempatan membuka kitab terjemahan kepada kitab Jundullah karangan Syeikh Allamah Sa’id Hawa, seorang pejuang Agama Allah. Nama beliau Sa’id bin Muhammad Dib bin Muhammad Hawa. Asal dari kota Humat, Syiria beliau pernah melawan penjajah Perancis, beliau juga mashur dengan kecerdikannya dalam ilmu pengetahuan dan merupakan seorang yang berani berjuang menegakkan kalimah Allah, beliau pernah dipenjarakan dan kesempatan itu, beliau juga mampu mengarang bebrapa kitab. Itulah kehebatan para pejuang agama Allah. Dan beliau pernah menjadi pimpinan dalam gerakan Ikhwan Muslimin, semoga beliau sentiasa dalam rahmat dan redho Allah. Kini bebas dan sahabat-sahabat yang lain juga mesti terpanggil ingin menjadi pejuang agama Allah yang lebih hebat dari mujahid As-sa’id Hawa. Tetapi adakah dengan kita leka dengan hiburan duniawi dan melupakan hakikat kita sebenar diciptakan mampu untuk ditabalkan sebagai As-syahid fisabilil Allah…???

Diberikan kesempatan juga kepada kini bebas bertemu dengan seorang sahabat yang berhasrat untuk ditabalkan sebagai As-syahid. Beliau mengatakan, kalau nak mati syahid bukan satu pekara mudah,'gurauan dari kini bebas,' 'ala… senang sahaja, jom kita pergi ke palestin jadi pemgebom berani mati, ok! Bijak tak!!' Kemudian seorang sahabatnya menghampiri kini bebas, berkata “sembang boleh la…” semangat dalam diri kini bebas semakin membera. Jika diizinkan kini bebas dan kita semua akan ditabalkan sebagai As-syahid fisabilill Allah.. Amin Ya Robb.

Tunggu apa lagi, marilah bersama-sama dengan kini bebas, memerangi musuh Allah dengan kita memboikot segala apa yang dihasilkan oleh pihak yahudi dan apa-apa jua yang menyumbangkan kepada mereka. Kerana menjadi kewajipan kepada kita Memboikot!!
Boikot menjadi salah satu senjata kepada kita dalam melawan musuh islam, yahudi, Israel, dan mereka yang berkompromi dengannya.


Ayuh boikotlah… boikot… boikot..!!!




Selain daripada kita membikot, kita mestilah berusah mencuba untuk mencari inisiatif lain bagi mengantikan apa yang kita boikot.!!! Istilah boikot sudah menjadi sinonim dengan masyarakat kita semua, kadang2 ianya tiada rangsangan langsung untuk memboikot brangan yahudi. Kenapa pekara ini boleh berlaku?? Inilah yang sekarang menjadi masalah kepada kita yang telah diterapkan dalam pemikiran bahawa, tidak dapat tidak kita semua hari ini terpaksa menggunakan barngan yahudi dan Amerika serta sekutu dengannya. Yahudi dan sekutu dengannya mampu untuk menguasai Media dunia, Ekonomi dunia, dan lain-lain, kenapa kita tidak.???

Sudah sampai masanya kita mencipta dan menghasilkan barangan sendiri tanpa bergantung dengan yahudi dan sekutu dengannya. Mampu atau tidak, kita mesti mencuba dan terus mencuba tanpa bergantung dengan mereka.

Persoalan yang semestinya jawapannya TIDAK!!!

Matikah kita apabila kita tidak menggunakan barangan yahudi dan sekutunya??? semestinya TIDAK!!! Sebaliknya lebih ramai mangsa yang akan mati dengan penggunaan terhadap barangan mereka. Sanggupkan kita melihat saudara-saudara kita lain menjadi mangsa kejam zionis yahudi disebabkan kita??

Maka boikotlah semampu mungkin!!. Selain dari memboikot, kita perbanyakkanlah berdoa , dan mohonlah pertolongan kepada Allah kerana doalah salah satu lagi senjata bagi kita orang islam yang beriman..

Bersama kini bebas dalam membebaskan diri dari diracuni dengan pemikiran yang sesat lagi menyesatkan...

0 ulasan:

Catat Ulasan